Home » , , » Tip Mudah Ramaikan Followers Di Twitter dan $$$

Tip Mudah Ramaikan Followers Di Twitter dan $$$


Selain facebook,Twitter juga merupakan salah satu website social marketing yang terkenal dan menerima lebih daripada 10 juta member baru setiap bulan.Ramai internet marketer yang lain menggunakan twitter sebagai sumber traffik untuk menjana pendapatan di website/blog mereka.

Disini,aku nak kongsi dan tunjukkan macam mana nak dapatkan followers yang ramai dalam masa yang singkat di twitter.Kalau korang masih belum mempunyai akaun twitter,boleh la daftar dekat www.twitter.com

Dengan bilangan follower yang ramai,korang boleh menghantar tweet kepada semua follower korang dan follower mereka.Korang perlu ada bilangan follower paling minumum 2000 orang sebelum mula menghantar tweet2 tersebut.Jom Ikut kaedah dibawah untuk menambahkan bilangan follower twitter korang.

Langkah Pertama :

Layari twittercounter.com/pages/100.Disini korang akan diberi list pemegang akaun twitter top-100. Mereka semua mempunyai beribu-ribu followers. Pilih 10 orang dari list tersebut.Pastikan 10 orang ini mempunyai bilangan follower 20,000 - 30,000 orang atau lebih.


Langkah Kedua :

Buka 10 tab dalam browser Firefox korang.Dalam setiap tab buka satu profile yang korang pilih dalam langkah pertama.

Langkah Ketiga :

Follow semua profile2 tersebut satu-persatu.Setiap kali korang follow mereka, akaun twitter korang akan berada di tempat pertama dalam list follower mereka. Oleh itu, sesiapa yang follow mereka (10 account tersebut) akan follow korang juga. Proses ini boleh berterusan seperti system matrix, follower mereka pun akan follow korang.Dan lebih bagus tweet korang akan dapat dilihat oleh follower mereka juga.

Langkah Keempat :

Selepas follow semua 10 profile tersebut tunggu selama 15 - 20 minit dan kemudian unfollow semua. Masa ini akan membolehkan kebanyakkan follower2 semua 10 profile tersebut follow akaun twitter korang. Tunggu selama 10 minit lagi dan follow mereka sekali lagi (seperti langkah ketiga)

Prosesnya :


Follow 10 akaun ----- (selepas 15-20minit)-----> unfollow-----(selepas 10minit)-----> follow sekali lagi.

Buat proses ini sebanyak 3 kali dan korang akan dapat lebih daripada 2000 follower dengan mudah!


Langkah Kelima (menjana RM/$$) :

Aku andaikan Sekarang korang sudah mempunyai lebih daripada 2000 follower, seterusnya korang akan menghantar 3 tweet sehari kepada mereka semua mengenai website atau blog korang.Jangan hantar lebih dari 3 tweet kali sehari kerana kebanyakkan mereka akan fikir korang sedang melakukan spam dan secara automatiknya mereka akan unfollow korang.

Korang boleh membuka lebih banyak akaun twitter dan menambah lagi bilangan follower.Lebih ramai follower maka lebih banyak traffik dan $$$!!

TIPS : Untuk tweet dengan lebih mudah, sila download tool ini www.Fleck.com.Ia adalah tool mudah yang akan berada dalam browser korang.Klik je icon fleck dan korang boleh tweet post blog/website korang dengan mudah!

Itu sahaja info dan tip yang aku nak kongsikan dengan korang.Kalau rasa berguna,kongsila pulak dengan member-member lain yer.Enjoy!

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts