Home » » Cokelat Susu Unta Pertama Didunia

Cokelat Susu Unta Pertama Didunia


Zaman serba canggih sekarang,Unta bukan digunakan untuk makan daging dia ja,la ni dah guna buat susu coklat unta pulak dah.

biasanya susu yang digunakan berasal dari susu sapi murni, sekarang sudah mula dijual cokelat susu yang berasal dari perahan susu unta. Cokelat susu unta ini dikeluarkan oleh sebuah perusahan bernama Al-Nassma yang bertapak di Dubai. pemiliknya siapa yang tak kenal dengan pak arab kaya raya Syeikh Muhammad bin Rasyid al-Maktum .Untuk pengetahuan semua,cokelat susu unta juga merupakan pertama kalinya dilakukan di dunia.


Perusahaan Al-Nassma telah menyediakan 3000 unta yang dimiliki di sebuah peternakan di Dubai supaya mampu mempromosikan sekitar 100 tan coklat susu unta premium setiap tahun.

Dalam memromosikan cokelat susu ini, perusahaan Al-Nassma bekerjasama dengan Austria chocolatier Manner. Dan untuk produksi akhir perusahaan ini menggunakan fasiliti yang ada di Dubai. Semua coklat yang dihasilkan tanpa bahan-bahan kimia tambahan dengan campuran rempah-rempah lokal yang terkenal seperti kacang-kacangan dan madu.

Cokelat susu unta juga dijual di hotel-hotel mewah dan lapangan terbang swasta. Al-Nassma juga merancang akan menjual produknya secara online di internet pada masa hadapan.

apa kebaikan cokelat susu unta ni?mengikut sumber,cokelat susu unta dipercayai lebih sehat dan bergizi daripada susu sapi dan mengandungi lima kali lebih banyak vitamin C, sedikit lemak, dan sedikit gula dan lebih banyak insulin.Ini menjadikan coklat susu unta Al-Nassma sebagai pilihan yang tepat bagi mereka yang menghidap diabetes.


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts