Home » , » MOL Global Pte Ltd Beli Friendster

MOL Global Pte Ltd Beli Friendster


Laman web sosial terkenal,Friendster inc telah bersetuju untuk menjual laman web itu kepada syarikat Malaysia iaitu MOL Global Pte Ltd yang akan menjadikan e-Perdagangan.

Friendster yang ditubuhkan pada tahun 2002 dalam perkongsian video, gambar serta pesanan menjadi laman web sosial yang paling popular suatu ketika dulu didalam ranking Alexa sebelum diambil alih kedudukkannya oleh Myspace dan terbaru Facebook.

Faktor utama MOL berminat untuk membeli Friendster adalah rata2 pengguna (visitor) datangnya dari rantau asia berbading myspace or facebook dimana visitornya lebih bersifat global.



Didalam perjanjian yang termenterai antara Friendster dan MOL,secara sahnya friendster telah menjadi hak milik penuh MOL dimana Vincent Tan sebagai foundernya.


"Kombinasi entiti baru ini akan memberikan Friendster sokongan kewangan, rangkaian pengedaran serta infrastruktur e-Perdagangan yang akan menjadi pemangkin kepada strategi kami," kata Ketua Pegawai Eksekutif Friendster Richard Kimber yang dipetik dalam paper Metro.


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts